Seviye Tespit Sınavları 2008 sonunda yapılacak

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), OKS yerine uygulanmaya başlanacak yeni sistem kapsamındaki Seviye Belirleme Sınavı'nın (SBS) hazırlıklarında son aşamaya geldi. SBS, 2008'den itibaren haziran ayı içinde ders yılı bitiminden sonra gerçekleştirilecek. Bu eğitim-öğretim yılında son kez uygulanacak OKS ise 8 Haziran 2008'de yapılacak.

SON İKİ SINIF GİRECEK

MEB'in, üzerinde uzun süredir çalıştığı SBS'nin uygulanmasıyla ilgili hazırlanan yönerge onaylandıktan sonra yürürlüğe girecek.
Taslak yönergeye göre, ilköğretim 6. ve 7. sınıflar için uygulanacak SBS, 2008 yılından itibaren uygulanmaya başlanacak. Sınav, eğitim-öğretim yılı sonunda gerçekleştirilecek. Öngörülen takvime göre, ilköğretim 6. sınıflar 22 Haziran 2008, ilköğretim 7. sınıf öğrenciler 29 Haziran 2008 tarihinde SBS'ye girecek.

TEORİ DEĞİL PRATİK

SBS'de yöneltilecek soruların “bilgiyi değil, bilgiyi kullanmaya ölçen” sorulardan oluşması hedefleniyor. Sorular, öğrenci hangi sınıfta okuyorsa o yılın müfredatından hazırlanacak.
İlköğretim 6. sınıflarda 80 soru, 7. sınıflarda 90 soru yöneltilecek. Bu eğitim-öğretim yılında ilköğretim 8. sınıf öğrencileri için son kez yapılacak OKS ise 8 Haziran 2008 Pazar günü gerçekleştirilecek ve yine 100 soru sorulacak.

ÖZEL OKULA AYRI SINAV

SBS'ye isteyen öğrenciler katılacak. SBS'ye girecek öğrencilerin yaşlarının küçük olmasından dolayı bu öğrencilere sınava giriş yerleriyle ilgili olarak kolaylık sağlanacak. Öğrencilerin uzak mesafelerde sınava katılmamaları için SBS'ler ilçelerde de gerçekleştirilecek. Türkiye Özel Okullar Birliği'nin talebi doğrultusunda da özel okullar için ayrı bir sınav düzenlenecek.
Yeni sistemin 6 avantajı

TEK SINAV KADER OLMAYACAK:

OKS, verilen eğitimi, hayata ve bir üst öğretim kurumuna hazırlama amacından uzaklaştırıyor, öğrencileri sadece sınavda başarı için yönlendirilmesine neden oluyordu. İki sınavın olacağı SBS tek sınavı kader olmaktan çıkırıyor.

OKULUN ÖNEMİ ARTIYOR:

OKS okul içi başarıyı tek bir sınava indiriyordu. Okul içi başarının yansıtılacağı SBS ile her ders hatta okuldaki toplumsal faaliyetler bile önemli hale gelecek.

ÖĞRENCİ ODAKLI EĞİTİM:

SBS, MEB'in bilgiyi kullanma odaklı yeni müfredatının daha sağlıklı uygulanmasını sağlayacak.OKS bilgiyi ölçdüğü için belli dersler önem kazanıyor; bilginin kullanımı ikinci planda kalıyordu. Okul başarısının yansıyacağı SBS ile öğrencinin bilgi kulllanımını ön planda tutan yeni müfredat da önem kazanacak.

FIRSAT EŞİTLİĞİ:

Başarının anlık bir sınavla ölçülmesi kursa giden öğrenci ile gidemeyen arasında fırsat eşitliğini engelliyordu. SBS ile kursa gidemeyen ancak okulda başarılı olan öğrencilere de fırsat tanınıyor.

SINAV KABUS OLMAYACAK:

OKS öğrencilerde olduğu gibi ailelerin de psiko-sosyal açıdan yoğun bir şekilde gerilimler yaşamalarına neden oluyordu. SBS'de başarının ölçülmesi geniş bir zamana yayıldığı için bu sorun daha az yaşanacak.

ÖĞRETMEN TEKRAR ÖNEM KAZANIYOR

Test odaklı OKS'de başarının dershanelerle elde edilmesi, öğrencinin okul içi performansını düşürüyor, öğretmenlerin okuldaki otoritesini zayıflatıyordu. Sonuçta da eğitim kalitesi düşüyordu. SBS'de okul başarısının puan hesaplamasına dahil edilmesiyle okul, öğrenci/veli gözünde tekrar önemli olacak.

Okul başarısı yüzde 30 etkili olacak

Değerlendirme, ilköğretim 6. 7. ve 8. sınıf öğrencileri için “sınavın yüzde 70'i, yıl sonu başarı puanının yüzde 25'i ve davranış puanının yüzde 5'i” alınarak yapılacak. Bu şekilde hesaplanacak puanlardan ilköğretim 6. sınıflar için yüzde 25'i, ilköğretim 7. sınıflar için yüzde 35'i ve ilköğretim 8. sınıflar için de yüzde 40'ı alınarak toplam puan ortaya çıkacak. “Sınıf puanı” olarak isimlendirilecek bu puan, fen, anadolu ve diğer liselere yerleştirmede esas alınacak.

2 yerine tek puan türü

2008'de ilk kez yapılacak Seviye Belirleme Sınavı için tercih başvuruları OKS'de olduğu gibi sonuçlar açıklandıktan sonra alınacak. Yeni sistemde, OKS'de hesaplanan Matematik-Fen ile Türkçe-Matematik puan türleri yerine tek bir puan türü getirilecek. Öğrenciler Sosyal Bilimler liselerine de Fen liselerine de Anadolu liselerine de tek puan türünden girecek.

Önce para yatırılacak

MEB, SBS'ye başvurular için yeni bir uygulama da başlatacak. 2008 yılında yapılacak SBS'nin başvuru takviminin Nisan ayında ilan edilmesi planlanıyor. Sınava girecek öğrenciler bankaya para yatıracak. Para yatıran öğrenciler sınava başvurmuş sayılacak. Başvuru ücretleri Ziraat Bankası, Halk Bankası ve Vakıfbank'a yatırılacak.

Hiç yorum yok:

Seviye Belirleme Sınavı

Seviye Belirleme Sınavında öğrencilerimize şimdiden başarılar dileriz.